FAQ Closing B2C

Vår webbutik stänger den 30 september 2025

Efter många år fyllda med kreativ bordsdekoration, färgstarka servetter och speciella stunder med våra produkter säger vi nu farväl:
Vår B2C-webbutik stänger den 30 september 2025.

Fram till dess kan du som vanligt lägga beställningar i vår shop.


Är du företagskund?

Från och med den 1 oktober 2025 beställer du enkelt via vår Duni B2B-webbshop.
👉 Registrera dig nu i Duni B2B-webbshoppen

Här får våra företagskunder tillgång till hela sortimentet.


Vad innebär detta för dig som kund?

- Vår webbutik är öppen fram till och med 30 september 2025.

- Du kan beställa precis som vanligt fram till dess – vi skickar varor som vanligt.

- Efter det stängs butiken ner och kommer inte längre vara tillgänglig.


Vanliga frågor om stängningen (FAQ)

Beställning & leverans

Kan jag beställa som vanligt fram till 30 september?
Ja, webbutiken är öppen fram till och med 30.09.2025.

Vad händer med beställningar som läggs sista dagen?
De hanteras och skickas precis som vanligt.

Vad händer om en beställd vara inte längre finns i lager?
Om en vara inte är tillgänglig kontaktar vi dig omgående och återbetalar beloppet.


Retur & reklamation

Kan jag returnera varor även efter den 30 september?
Ja, din lagstadgade ångerrätt på 14 dagar gäller precis som vanligt.

Hur gör jag en retur efter att butiken stängt?
Vår kundtjänst hjälper dig gärna med returer. 
📩 Kontakt: Webshop.se@duni.com

Hur gör jag vid en reklamation efter den 30 september?
Vår kundtjänst finns fortsatt tillgänglig.
📩 Kontakt: Webshop.se@duni.com


Kundkonto & data

Kan jag använda mitt kundkonto efter den 30 september?
Nej, inloggningen stängs ner efter att webbutiken har upphört.

Vad händer med mina personuppgifter?
Dina uppgifter raderas enligt gällande lagstiftning. Uppgifter som vi måste spara enligt lag (t.ex. fakturainformation) lagras enligt gällande regler.

Delas mina uppgifter med tredje part?
Nej, dina uppgifter behandlas endast internt och i enlighet med GDPR.


Nyhetsbrev & inspiration

Vad händer med min nyhetsbrevs prenumeration?
Nyhetsbrevet för privatkunder kommer att upphöra.

Var kan jag fortsatt hitta inspiration kring Duni-produkter?
Du hittar oss fortsatt på Instagram: @duni.global
Och på vår företagskundwebb: Till Duni B2B-webbshoppen


B2B-beställningar efter den 30 september

Jag är företagskund – var beställer jag framöver?
Som företagskund använder du vår B2B-webbshop.
👉 Registrera dig nu i Duni B2B-webbshoppen

Kommer sortimentet för företagskunder att finnas kvar?
Ja, sortimentet för företagskunder finns fortsatt tillgängligt online – oberoende av att B2C-butiken stänger.


Har du fler frågor?

Vår kundtjänst hjälper dig gärna:

Telefon: 040-10 62 00
E-Mail: Webshop.se@duni.com


Tack för din lojalitet

Vi vill rikta ett varmt tack till alla som handlat hos oss genom åren – för ert förtroende, era kreativa dukningar och er entusiasm för Duni-produkter.

Vi ser fram emot att möta er fortsatt i butik, via vår B2B-webbshop och på sociala medier.

Ditt Duni-team