Ångerrätt & Retur

Ångerrätt och retur

Som kund hos Duni har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den.

För att returnera din vara, vänligen kontakta vår kundservice så hjälper dom dig att registrera returen samt skapa och mejla över retur-etiketten som ska fästas på paketet som ska returneras.

När du kontaktar kundtjänst så bör du ha följande information redo till hands:

  • Ordernummer eller leveransnummer
  • Artikelnummer/antal på de produkter du vill returnera.


För att returen ska godkännas måste varans innerförpackning vara obruten, LED-ljus och ljushållare får givetvis ha packats upp och testats försiktigt. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas eller är skadad är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Returnera varan i försändelsens originalkartong. Packa försändelsen så att varorna inte skadas under transporten. Använd fraktetiketten på paketet som kundtjänst har mejlat dig. Lämna sedan paketet hos närmaste DHL Service Point eller invänta upphämtningen av paketet som du bokat tillsammans med kundtjänst. Kostnaden för returporto är 59 kr och summan dras automatiskt av från produktvärdet vi återbetalar dig.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. Vill du ångra ditt avtal (köp) hos oss och istället använda Konsumentverkets ångerblankett finner du den här (PDF).

Företagskund

När du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot är det köplagen som gäller.